skoki w zwyżGeneralnie wyróżnia się rozmaite rodzaje treningów interwałowych, które przynoszą pozytywne skutki dla naszego organizmu, a jeszcze bardziej pożądane efekty dla naszej sylwetki, jednakże do najbardziej zalecanych ze względu na krótkotrwałość oraz mimo wszystko spektakularne niekiedy rezultaty zaliczyć trzeba przede wszystkim trening tabaty. Na czym się on opiera? Poniżej przedstawimy szczegóły.Trening tabaty bazuje na intensywności wykonywanych ćwiczeń, ale wcale nie potrzeba do tego jakiegoś długiego czasu, więc jest to doskonałe rozwiązanie dla osób zabieganych, które zawsze rezygnowały z aktywności fizycznej przede wszystkim z tego względu, że stwierdzali, iż brak im wystarczająco wolnego czasu na wyprawę na siłownię. W głównej mierze chodzi w treningu tabaty zwłaszcza o to, żeby cwiczyć intensywnie przez krótki czas. Dlatego też bardzo ważnym elementem ćwiczeń tabaty okazują się być zwłaszcza interwały, przez co rozumie się ćwiczenia wykonywane przez kilkadziesiąt sekund, ale z bardzo dużym obciążeniem poszczególnych partii ciała. W konsekwencji tego uzyskujemy dużo lepsze wyniki niż gdyby tak bezustannie ćwiczyć ale na wolniejszych obrotach. Po dwudziestosekundowych rundkach poszczególnych ćwiczeń wykonujemy przerwę przez kolejne dziesięć- piętnaście sekund, aby dać szansę na minimalny wypoczynek dla mięśni. W ten sposób dajemy sobie okazję do stopniowego zwiększania swych możliwości, a co za tym idzie wytrzymałości i kondycji konkretnych partii naszej sylwetki.
Napisane przez: zapoznaj się z naszą ofertą

Kategorie: SportTabata