Intensywne i długotrwałe w realizacji zestawy ćwiczeń to nie dla Ciebie? Ciągle narzekasz na brak wolnego czasu, więc mało prawdopodobne, że wygospodarujesz wolne chwile na to żeby dodatkowo ćwiczyć? Jeżeli tak, to nic straconego w kwestii dbania o właściwą aktywność fizyczną, czy uprawianie sportu. W niniejszym tekście opiszemy na czym opiera się powszechnie znany trening tabata. Więcej dowiesz się dalej.

Tabata
Tabata jest strzałem w dziesiątkę dla osób, które decydują się na trening szybki, sprawny, nierozciągany w czasie. Jest to intensywne ćwiczenie, które angażuje wszystkie nasze mięśnie. Generalnie rzecz biorąc chodzi o to, żeby działać aktywnie krótko w ramach ćwiczenia interwałowego. W praktyce jest to nic innego jak wysilanie się niekiedy zaledwie co parędziesiąt sekund! Kilkukrotne powtarzanie ćwiczeń interwałowych składa się natomiast na cały, pelny trening interwałowy, który zwie się tabatą. Ogólnie jest to osiem rundek, jakie budowane są z dwudziestosekundowego ćwiczenia non stop oraz dziesięciosekundowej przerwy w wysiłku fizycznym. Ogólnie, nasz cały trening tabaty nie przekracza z reguły paru minut! Co to daje i czy po zaledwie czterech minutach wysilania organizmu i napinania ciała jesteśmy w stanie uzyskać w ogóle jakiekolwiek efekty pożądane?
Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi zdecydowanie tak! W pozyskiwaniu korzystnych wyników tabaty nie trzeba wcale decydować się na długotrwałe wyczerpywanie ciała, ale na to, żeby ćwiczyć intensywność i właśnie na ową intensywność nastawiona jest tabata. Im wyższe tempo narzucimy ćwiczeniom, tym większe jest nasze tętno, a co za tym idzie większe prawdopodobieństwo, że uzyskamy korzystne efekty treningowe.
Napisane przez:

Kategorie: SportTabata